Groepstraining conditie kracht fitter worden hardlopen bootcamp Leidsche Rijn Maximapark

Conditie & Kracht groepstraining

Op een leuke manier fit worden of fit blijven! De Conditie & Kracht groepstraining is vriendelijk, gevarieerd en toegankelijk voor iedereen. De trainingen zijn gericht op het verbeteren van de flexibiliteit en de mobiliteit, de spierkracht en het uithoudingsvermogen. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen. Je voelt je fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je de normale dagelijkse inspanningen beter en langer kunt volhouden. Maar het is vooral ontzettend leuk om te doen!

Waarom zou ik meedoen aan Conditie & Kracht groepstraining

  • No nonsense. Gewoon lekker trainen in de buitenlucht.
  • Afwisselende trainingen.
  • Trainen in een groep is leuk!
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig.
  • Doorlopend programma, niet erg als je een week mist. Je 10-strippenkaart is een half jaar geldig.
  • Één kaart, twee trainingen. Je strippenkaart is geldig voor zowel de maandag- als de donderdagtraining.
    Fijn als je een keer niet kunt en toch wilt blijven doortrainen!
  • Bij uitstek geschikt als aanvullende training.

“Leuke training en gaat mij zeker wat opleveren richting tennis! Ik voel het nu al!” Daan

Omschrijving

Conditie & Kracht is functioneel trainen. We werken zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door rustige langere loopstukken of door meerdere korte intensievere stukken achter elkaar te lopen (intervaltraining).  Het accent ligt hierbij vooral op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en zul je daardoor je uiteindelijk  verder en harder kan lopen.

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen waar het menselijk lichaam primair voor is ontworpen: lopen, springen, hurken, duwen, trekken, stoten en draaien. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.

Met name de flexibiliteit en de mobiliteit nemen met het stijgen van de jaren af. Daarom is deze trainingsvorm erg geschikt voor mensen met iets meer levenservaring. Of een waardevolle aanvulling voor (team)sporters die op zoek zijn naar een extra trainingsprikkel. De verzamelplek is de hoofdingang van Castellum Hoge Woerd.

Informatie

  • Locatie: Castellum Hoge Woerd. Maar we wijken ook wel eens uit naar een andere locaties.
  • Trainingstijd: elke maandag en donderdag van 19.30 tot 20.45 uur.
  • Kosten: €70 voor een 10 strippenkaart  (half jaar geldig).

Proeftraining

Je kunt in overleg altijd  een keer mee komen trainen. Wil je een keer vrijblijvend en kostenloos meedoen? Neem dan contact op. Vermeld welke training en welke datum je wilt komen.

> Terug naar Conditie & Kracht startpagina

Save

Save