Conditie en kracht voor hardlopers fitter worden hardlopen bootcamp Leidsche Rijn Maximapark

Conditie & Kracht voor hardlopers

Hardlopen is een blessuregevoelige sport. Om blessures te voorkomen is het verstandig om gevarieerd te trainen en veel aandacht te besteden aan het sterk en stabiel maken en houden van je lichaam. Toch houden de meeste recreatieve hardlopers het bij lopen. Zelfs het rekken en strekken schiet er vaak bij in. En dat is jammer. Je wordt er namelijk niet beter van.

De missie van Training te velde is mensen beter en fitter te maken.  De Conditie & Krachttraining voor hardlopers is specifiek ontwikkeld voor lopers om blessurevrij maar vooral met plezier te blijven lopen.

> IK SCHRIJF ME IN HIER IN

De trainingen zijn gericht op het verbeteren van de flexibiliteit en de mobiliteit, de spierkracht en het uithoudingsvermogen. Kortom een complete en effectieve vorm van trainen. Je voelt je fitter en sterker, bent minder vatbaar voor blessures en je zult zien dat je beter en langer kunt volhouden. Wil je vooral werken aan je techniek haak dan aan bij de gevorderdentraining op de woensdagavond of volg de korte lessenreeks “Beter leren hardlopen”.

Waarom zou ik meedoen aan Conditie & Kracht voor hardlopers

  • Specifiek ontwikkeld als aanvullende training voor hardlopers
  • Afwisselende trainingen.
  • Trainen in een groep is leuk!
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig.
  • Doorlopend programma, niet erg als je een week mist. Je 10-strippenkaart is een half jaar geldig.

Omschrijving

Conditie & Kracht is functioneel trainen. We werken zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door rustige langere loopstukken of door meerdere korte intensievere stukken achter elkaar te lopen (intervaltraining).  Het accent ligt hierbij vooral op het efficiënt leren lopen. Met een goede looptechniek loop je met meer gemak en plezier en zul je daardoor je uiteindelijk  verder en harder kan lopen.

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen waar het menselijk lichaam primair voor is ontworpen: lopen, springen, hurken, duwen, trekken, stoten en draaien. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.

Met name de flexibiliteit en de mobiliteit nemen met het stijgen van de jaren af. Daarom is deze trainingsvorm erg geschikt voor mensen met iets meer levenservaring. Of een waardevolle aanvulling voor (team)sporters die op zoek zijn naar een extra trainingsprikkel. De verzamelplek is de hoofdingang van Castellum Hoge Woerd.

Informatie

Eerste training: 9 januari 2018

  • Locatie: Castellum Hoge Woerd. Maar we wijken ook wel eens uit naar een andere locaties.
  • Trainingstijd: elke dinsdag van 19.30- tot 20.45 uur.
  • Kosten: €70 voor een 10 strippenkaart  (half jaar geldig).

> IK SCHRIJF ME HIER IN

Proeftraining

Je kunt in overleg altijd  een keer mee komen trainen. Wil je een keer vrijblijvend en kostenloos meedoen? Neem dan contact op. Vermeld welke training en welke datum je wilt komen.

> Terug naar Conditie & Kracht startpagina