Conditie en kracht voor wintersporters. Haal meer uit je wintersportvakantie

Conditie & Kracht voor wintersporters

De wintersportvakantie is voor veel mensen een periode om naar uit te kijken. Een week lekker buiten in de sneeuw actief met je vrienden of gezin bezig zijn en daarna afsluiten met een welverdiende apres-ski.

Na de eerste dag in de vrieskou weet je weer hoe inspannend skiën of snowboarden eigenlijk wel is. Je bovenbenen zijn verzuurd, je hebt spierpijn, je coördinatie wordt minder, je gaat technische fouten maken en een fout kan zomaar eindigen in het ziekenhuis.

Ga je op wintersport en wil je niet in het gips terug naar huis, dan is een goede voorbereiding essentieel. Het vraagt om een goede conditie en sterke spieren. Als je optimaal wilt genieten van je sneeuwvakantie, ontkom je er dus niet aan je fysiek voor te bereiden. Zeker als je de rest van het jaar niet zo intensief sport is dit eigenlijk gewoon een must.

Training te velde heeft een lessenreeks ontwikkeld waarbij je gaat werken aan je conditie en specifieke spierversterkende oefeningen gaat doen. Het zijn inspannende trainingen maar je zult je snel sterker en fitter voelen. En de beloning wacht straks op de piste.

> IK SCHRIJF ME HIER IN

Waarom zou ik meedoen aan Conditie & Kracht voor wintersporters

  • Specifiek ontwikkeld voor wintersporters.
  • Afwisselende trainingen.
  • Trainen in een groep is leuk!
  • In je eentje in de kou en het donker gaan sporten? In een groep train je veilig.
  • Twee voor de prijs van één! Je leskaart is geldig voor zowel de woensdag- als de zaterdagtraining. Fijn als je een keer niet kunt en toch wilt blijven doortrainen!

Omschrijving

Conditie & Kracht is functioneel trainen. We werken zowel aan het verbeteren van het (aeroob) duuruithoudingsvermogen als aan het spieruithoudingsvermogen.

Duuruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd aaneen een inspanning vol te houden. Dit wordt in de volksmond “conditie” genoemd. Dit bereiken we door te bewegen in relatieve lange periodes van lage inspanning of door meerdere korte intensievere momenten achter elkaar te bewegen (intervaltraining).

Spieruithoudingsvermogen is het vermogen om gedurende langere tijd achtereen een spier(groep) in te spannen. Het is dus een soort conditietraining voor de spieren. De oefeningen die je gaat doen zijn gericht op het verbeteren van de bewegingen die je maakt tijdens het skiën of snowboarden. Het zijn samengestelde bewegingen waarbij je zonder na te denken meerdere spiergroepen traint. Omdat het zulke herkenbare bewegingen zijn is het niet ingewikkeld en vooral leuk en nuttig om te doen.

Met name de flexibiliteit en de mobiliteit nemen met het stijgen van de jaren af. Je wordt stijver en daardoor voel je je minder zeker van jezelf. Daarom is deze lessenreeks erg geschikt voor mensen met iets meer levenservaring.

Informatie

  • Locatie: verschillende locaties in de Leidsche Rijn.
  • Trainingstijd: woensdagavond van 19.00 tot 20.00 uur en zaterdagochtend van 9.00 tot 10.00 uur.
  • Periode: 6 achtereenvolgende weken:
    woensdag 10 januari t/m 14 februari
    Zaterdag 13 januari t/m 17 februari
  • Kosten: €40 voor 6 lessen. Je kunt hiervoor zowel op de dinsdag als de zaterdag komen trainen.

> IK SCHRIJF ME HIER IN

> Terug naar Conditie & Kracht startpagina